maudinspain.reismee.nl

Eerste weken in Elche


Heeee hallo! Daar zijn we weer! 

2 weken geleden kwam ik hier enorm zenuwachtig aan op het vliegveld van Alicante. Ik wist niet wat me te wachten stond. Het enige wat ik hoopte was dat de klik met het gezin beter zou zijn als met mijn vorige gezin. 

De eerste dag ben ik met mijn hostmoeder op pad geweest, we hebben wat rondgereden door de omgeving en zijn samen gaan lunchen. Een goede manier om elkaar goed te leren kennen! 

Op dag 3 begon voor mij mijn 'werk' als au-pair. Maar, als je doet wat je leuk vind voelt niks als werken. De kinderen zijn enorm lief en rustig. Soms is het nog lastig met de communicatie, omdat ze nog niet heel goed engels spreken. Maargoed, ook daarvoor ben ik hier, om hun engels te leren. Zij vinden het ook maar al te leuk om mij spaanse woordjes te leren. Wantja, hoe handig is het als Maud spaans kan en wij geen engels hoeven te leren?! Duh. 

In de eerste week heb ik de buren leren kennen, zij hebben ook een au-pair (Fanny)! De kinderen van de buren en mijn hostkindjes zijn vriendjes, dus ook Fanny en ik spenderen aardig wat tijd samen. Elke ochtend lopen we samen naar school. Een feestje voor de kids en ook wij vinden dat wel gezellig natuurlijk!

Afgelopen weekend hebben we veel tijd doorgebracht met vrienden en familie. Ik kon merken dat er veel verschillen zijn tussen het Baskenland en hier. De mensen hier zijn meer gastvrij, open en aardig, maar vooral veeeeel relaxter. Spreek je om 2 uur af voor een lunch? Dan beginnen we om 3. Moet je werken tot 5? Dan stop je om 6, misschien 7. Het enige waar je echt op tijd moet zijn is school en werk. Typisch Spaans dus. Dit was iets waar ik enorm aan moest wennen omdat ik iemand ben die er altijd voor zorgt dat ze op tijd is.

Voor de rest is alles hier meer dan top. De familie is zo lief, ik voel me hier echt thuis! Ik mag wel zeggen dat ik in 2 weken een betere band heb opgebouwd dan in 7 weken met mijn andere familie. 

Ook ben ik weer gestart met zwemmen, zooooooo fijn. Het grote sportcomplex van Elche ligt bij mij om de hoek, ideaal dus. Aanstaande maandag heb ik mijn tweede spaanse les. Werd weer hoog tijd om dat op te pakken, want communiceren in het Spaans blijft lastig. Ze praten ZO SNEL. Nadat ik 10 minuten heb geprobeerd mensen te begrijpen geef ik het op.

Gisteren was het jongste kindje jarig. Vroeger versierde mam het huis voor ons, dus dacht, nu doe ik hetzelfde voor deze familie! De hele keuken hong vol met vlaggetjes, balonnen en slingers. Hij vond het geweldig! De hele middag en avond waren er vrienden en familie. 

Wat we verder gaan doen dit weekend? Geen idee. Misschien gaan we naar een restaurant, naar alicante, of hiken in de bergen. Ik ben gewend om van te voren plannen voor het weekend te maken. Hier maken ze die last minute. 

Voor nu ga ik mijn blog afsluiten!

Kus, Maud


Reacties

Reacties

Renie van Roij-Rutten

Goh Maud wat leuk om allemaal te horen. Fijn dat je het naar je zin hebt.
Hier gaat alles zijn gangetje!!
Lieve groetjes en een knuffel!! Renie.

Arletta

Ha Maud,
Wat super om te horen dat je het zo naar je zin hebt.
Wat een ervaring voor jou.
Geniet ervan meid.
Groetjes van Arletta xxx

Joyce

KAN NIET WACHTEN TOT JE WEER TERUG BENT IN BERINGE !!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!