maudinspain.reismee.nl

WAUW de eerste twee weken zijn voorbij gevlogen.

Hola!

Zo stom dat ik de afgelopen weken geen blog heb bijgehouden. Het zal veel worden om alles te vertellen!

Vrijdag 1 februari ben ik aangekomen in het toen nog super regenachtige Bilbao. Ik werd opgehaald door mijn 'hostmom' en zijn vanuit het vliegveld naar Durango gereden voor een lunch met de ouders. Het was heel erg leuk, maar communiceren met deze mensen was enorm lastig aangezien ze geen woord engels speken. Maar met gebaren heb ik duidelijk kunnen maken dat de lunch enorm lekker was en dat ik me welkom voelde. De dag erna ben ik meteen naar de stad gegaan om een meisje uit frankrijk te ontmoeten. Dit was ondanks de flinke hagel een enorm gezellige dag! Het gaf me een goed gevoel om te weten dat ik hier niet 'alleen' ben.

Gelukkig bleef de hostmoeder nog een aantal dagen bij mij, zodat ik er niet meteen alleen voor stond. In deze dagen heeft ze me laten zien hoe alles eraan toe gaat bij hun thuis. Veel verschillen zijn er gelukkig niet!

Ook heb ik in deze week eindelijk de Canadese au-pair ontmoet waar ik al heel lang contact mee heb. Met haar ben ik een middag gaan winkelen, en hebben we een terrasje gepakt bij het Guggenheim museum.

Verder ben ik op zoek gegaan naar een school om de Spaanse taal te leren. Want je-mig. Ik begrijp er geen zak van. Het lastige is dat veel mensen hier Baskisch spreken. Dit is een streektaal die vergelijkbaar is met het friese dialect. Mensen die niet in het Baskenland zijn geboren verstaan er helemaal niks van. Laat staan ik. Er is geen een woord dat ook maar een beetje lijkt op het normale Spaans. Gelukkig spreken de meeste mensen ook gewoon Spaans, dus ik hoop dat ik na een aantal weken les me een beetje verstaanbaar kan maken. Soms sta ik met mijn mond vol tanden als iemand in het Spaans bijvoorbeeld de weg vraagt. Want 1. Ik versta je amper, en 2. De weg weet ik ook niet.

Afgelopen zaterdag ben ik naar de beroemde brug genaamd 'san juan de gaztelugatxe' geweest, hier is een gedeelte van de serie Games of Thrones opgenomen! Ik had al veel foto's voorbij zien komen, dus het was een van de plekken die ik enorm graag wou bezoeken. Samen met Shannon en Tiffany ben ik aan een wandeling van ongeveer 2 uur begonnen. Maar o mijn god, wat voor een wandeling. Het was super zwaar, want er was geen een vlak gedeelte. alles was of berg af, of super stijl berg op. Gelukkig was het de moeite waard de 241 trappen op te lopen. Het uitzicht was adembenemend mooi! Rond 10 uur zijn we de stad in gegaan voor de nodige drankjes. Hier heb ik nog een andere au-pair uit Amerika ontmoet!

De tweede week begon het echt, het werken als au-pair. Gelukkig bevalt het me super goed, en is de moeder tevreden! De dagen met de kleintjes vliegen voorbij en de spaanse les bevalt goed! Vanmiddag ga ik naar de stad met een andere au-pair om nog wat dingen te bezichtigen die we nog niet gezien hebben.

Al met al zijn deze twee weken voorbij gevlogen! Ik voel me inmiddels wel een beetje thuis hier!

Groetjes uit Bilbao XXXXXXXX


Reacties

Reacties

Hans en Gerda

Fijn te lezen dat het je goed bevalt en heel veel plezier en succes de komende tijd.

Groetjes van ons xxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!